20230721日記。
遅刻するのが確定的(ぇ
- プログラム
- ConcoctLang/concoct: 🧪 An imperative, dynamically-typed, interpreted, general-purpose programming language (github.com)
- bitdotgames/bhl: bhl is a strictly typed programming language specifically tailored for gameplay logic scripting. (github.com)
結構自社開発のゲームで使ってるみたい。 - jingoro2112/wrench: practical embedded script interpreter (github.com)
- ValKmjolnir/Nasal-Interpreter: Modern efficient runtime for Nasal: using stack-based direct-threading virtual machine. (github.com)
結構実績ありそう。元の言語は13年くらい前に作られたもので、そこからモダンな実装した感じ。 - alemart/surgescript: SurgeScript: a scripting language for games. (github.com)
ゲーム用を想定した言語。アクターごとの制御がしやすいかも。 - darklyspaced/rlox: A interpreter for a toy language written in Rust. (github.com)
lox言語のRust実装 - stevehalliwell/ulox: A bytecode interpreted scripting language for games in Unity. (github.com)
unityでも使えるようにしてるlox言語のC#実装 - munificent/craftinginterpreters: Repository for the book “Crafting Interpreters” (github.com)
で、loxってなんじゃという話で、
Table of Contents · Crafting Interpreters
このページで読める「Crafting Interpreters」っていう書籍のWeb版で実装する言語のことね。
公式にはJava版とC版が存在して、これをベースにいろんな人が別言語での実装してる感じ。